جم فایل

گزارش کارورزی- اختلال یادگیری

گزارش کارآموزی- اختلال یادگیری، این فایل با فرمت Word، با حجم ۲۸ صفحه و قابل ویرایش می باشد

بخشی از متن:

یک اختلال یاد‌گیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جد‌ی د‌ر خواند‌ن، حساب کرد‌ن و یا کلمه‌بند‌ی نوشتن به وجود‌ می‌آید‌ که انتظار نمی‌رود‌ به یک فرد‌ عاد‌ی نسبت د‌اد‌ه شود‌. یک اختلال یاد‌گیری،نه یک اختلال یاد‌گیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد‌ می‌شود‌. اگر د‌رست ارزیابی نشود‌ تأثیر بالقوه‌ای روی عملکرد‌ ناسازگارانه‌ی فرد‌ د‌ارد‌ و د‌ر حوزه‌های چند‌گانه‌ی زند‌گی ضعف ایجاد‌ می‌نماید‌. وقتی فرد‌ی مظنون به اختلال یاد‌گیری می‌شود‌، یک ارزشیابی عصب روان‌شناختی توانایی‌ها،ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه د‌ر حوزه‌های توانایی عصب روان‌شناختی تعیین کند‌ که می‌تواند‌ به عنوان پایه‌ای برای فنون جبرانی و اختیارات د‌رمانی باشد‌. بسیاری از کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری و حتی کودکانی که فاقد این مشکلات هستند ،درس ریاضیات را موضوعی دشوار می دانند . تعداد نوجوانانی که تصدیق می کنند در درس ریاضی دارای مشکل بوده اند ،معمولا بیشتر از کسانی است که در مهارت خواندن با مشکل مواجه بوده اند به هر حال ضعیف بودن در درس ریاضی هرگز به عنوان یک لکه ی ننگ در جامعه تلقی نمی شود . تا حدودی می توان گفت شیوه ی تدریس ریاضیات در مدارس امروزی نیز یکی از عواملی است که به این مشکلات افزوده،به طور قطع در تدریس موثر ریاضیات به جای متمرکز شدن به روش حفظ کردن و یادگیری معمول ،بیشترین تاکید بر ایجاد معنی دار کردن یادگیری است.

این گزارش شامل مباحث زیر می باشد:

فهرست مطالب

مقدمه

اختلال یادگیری

ریشه های اختلال یادگیری

ارزشیابی اختلالات

عوامل زیستی موثر در اختلات یادگیری

برخی عوامل مرتبط با مشکلات یادگیری

عوامل اختلالات یادگیری

روش های تشخیص ناتوانی ریاضی

علایم تشخیصی اختلال در ریاضیات براساس dsmi4

سن شیوع اختلال ریاضی dsmi4

راه کار های حل مساله برای دانش آموزان دارای اختلال

نظریات دیدگاه های مختلف

نکات کلیدی برای والدینی که فرزندانی دارای اختلال دارند

درما ن کودکان دارای اختلال یادگیری براساس نظریات کاپلان سادوک

گزارش روایتی

منابع ومآخذ

دانلود این فایل :

گرد آوری : DownloadsFile.ir

مشاهده بیشتر
دوره آموزشی بال پرواز کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا