جم فایل

پرورش دادن رفتارهای سالمتر

مقاله چگونگی پرورش دادن رفتارهای سالمتر، این فایل با فرمت Word، با حجم ۲۶ صفحه و قابل ویرایش می باشد

بخشی از متن:

ما به معنای واقعی کلمه، همان چیزی هستیم که می خوریم. بدن ما آنچه را که مصرف می کنیم به استخوان، عضله، عصب، و بافت های دیگر بدن تبدیل می کند. چیزی که مصرف می کنیم در سلامتی ما نیز نقش مهمی دارد. خواهیم دید که دانشمندان سلامتی بین تغذیه سالم و اجتناب از بیماری های مزمن جدی مانند بیماری قلبی – عروقی و برخی انواع سرطان رابطه نیرومندی را پیدا کرده اند. یکی از هر سه مرگ ناشی از سرطان، و تعداد دیگری از مرگ های ناشی از بیماری قلبی، دیابت، یا سکته، با تغذیه نا مناسب مخصوصا مصرف غذای پرچربی و پر کالری ارتباط دارند. اما بسیاری از مراقبت غذایی که می خوریم نیستیم.
تغذیه، فرایندی است که ارگانیزم ها به وسیله آن غذاها را مصرف می کنند. غذاها مواد غذایی تامین می کنند. مواد غذایی انرژی و عناصر اصلی عضله استخوان، و بافت های دیگر را تامین می کنند. مواد غذایی ضروری عبارتند از پروتئین، کربوهیدارت ها، چربی ها، ویتامین ها، و مواد معندی.پروتئین هاپروتئین ها، اسید های امینه هستند که عضلات، خون، استخوان ها ، ناخن ها ، و مو را می سازند. پروتئین ها به عنوان آنزیم، هورمون، و پادتن، نیز انجام وظیفه می کنند. ما باید چند پروتئین را از غذا به دست اوریم. ما پروتئین های دیگر را خودمان می سازیم. رایج ترین منابع پروتئینی عبارتند از گوشت، گوشت ماکیان، تخم مرغ، ماهی، و فراورده های لبنی مانند شیر و پنیر ، حبوبات و غلات نیز منابع غنی پروتئین هستند. کمبود پروتئین در جوامعی مانند ایالات متحده و کانادا نادر است، هرگونه پروتئین اضافی که مصرف می کنیم به چربی تبدیل می شود.

این مقاله شامل مباحث زیر می باشد:

تغذیه و مواد غذایی

پروتئین

کربوهیدارت ها

چربی ها

ویتامین ها

مواد معندی

چاقی

عوامل زیستی

عوامل روانی – اجتماعی

اختلال های خوردن

بی اشتهایی عصبی

پرخوری عصبی

علت اختلال های خوردن

برازندگی

انوع ورزش

تاثیرات فیزیولوژیکی ورزش

منافع ورزش برای سلامتی

تاثیرات روانشناختی ورزش

داروهای کند ساز

الکل

باربی توراتها

مواد شبه ایفونی

دارو های محرک

آمفتامین ها

کوکائین

ماری جوانا

داروهای توهم زا

دانلود این فایل :

گرد آوری : DownloadsFile.ir

مشاهده بیشتر
دوره آموزشی بال پرواز کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا