جم فایل

پایان نامه تجارت الکترونیک

پایان نامه تجارت الکترونیک، این فایل با فرمت Word، با حجم ۸۰ صفحه و قابل ویرایش می باشدبخشی از متن:تجارت الکترونیکی مفهوم قدرتمندی است که زندگی بشر کنونی را دستخوش تغییرات اساسی کرده است. تجارت الکترونیکی ازنمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد تلقی می‌شود. این سبک ازتجارت به دلیل مزایا و منافع سرشاری که برای انسان داشته است، به سرعت در حال گسترشاست. می‌توان ادعا کرد که تجارت الکترونیکی بسیاری از محدودیت‌های تجارتسنتی را از پیش روبرداشته است و نه‌تنها فرم و شکل ظاهری تجارت سنتی را بلکه محتوایامر تجارت را نیز دستخوش تغییرات کرده است، تغییری که مبنای هرگونه اقدام و نظردر عرصه اقتصاد واقع شده‌است.وجود بازارها، پاساژها و مغازه‌های مجازی که هیچمکان فیزیکی را اشغال نکرده‌اند و در عین حال امکان بازدید و گردش در این بازارهابه صورت لحظه‌ای و در هر نقطه از جهان بدون ترک منزل میسر است و نیز انتخاب و سفارشخرید کالاهایی که در نقاط نامعلومی از جهان در ویترین‌های مغازه‌های مجازی قراردارند و بر روی شبکه مجازی نیز تبلیغ می‌شوند از طریق پرداخت های الکترونیکی فراهمشده‌است. همه این‌ها سبب شده‌اند که تجارت الکترونیک معجزه قرن محسوب شود [۲].چکيدهتجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سا‌‌ل‌های اخیر رشد بسیاری داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع‌تری دارد، یعنی نه‌تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.این پایان نامه شامل مباحث زیر می باشد:فصل اول: کلیات ۱-۱- مقدمه ۱-۲- تعاریف تجارت الکترونیک ۱-۳- جایگاه تجارت الکترونیک در ایران ۱-۴- جایگاه تجارت الکترونیک در جهان ۱-۵- تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی فصل ۲:فصل دوم: مبانی نظری تجارت الکترونیک ۲-۱- چارچوب تجارت الکترونیک ۲-۲- انواع تجارت الکترونیک ۲-۳- ابزار‌های تجارت الکترونیکی ۲-۴- تفاوت مبادله الکترونیکی داده‌ها با تجارت الکترونیکی ۲-۵- تجارت الکترونیک و فن اطلاعات ۲-۶- سطوح تجارت الکترونیکی فصل ۳:فصل سوم: مزایا، معایب و مشکلات تجارت الکترونیکی ۳-۱-مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی ۳-۲- معایب و محدودیت‌های تجارت الکترونیکی ۳-۳- مخاطرات تجارت الکترونیک ۳-۴- دلایل عقب‌ماندگی تجارت الکترونیک در ایران ۳-۵- مشکلات عدم گسترش تجارت الکترونیک در ایران فصل ۴:فصل چهارم: نحوه اجرای تجارت الکترونیکی ۴-۱-راه‌اندازی تجارت الکترونیک ۴-۲-آشنایی با اداره اطلاع‌رسانی و تجارت الکترونیک ۴-۳- بخشی از پروژه‌های انجام شده در کشور جهت استقرار تجارت الکترونیک فصل ۵:فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات و راهکارهای توسعه ۵-۱-مقدمه ۵-۲-خلاصه ۵-۳- نتیجه‌گیری ۵-۴- پیشنهادات و راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در کشور مراجع پيوست‌ها پيوست الف: قانون تجارت الکترونیکی در ایران پيوست ب: واژه‌ها و اصطلاحات مربوط به تجارت الکترونیک مراجع[۱] www.wikipedia.com[2] www.sis-eg.com[3] www.ugig.ir[4] www .zar.ir[5] www .vistaec .com[6] www . iriran.net[7] engineers-it.blogfa.com[8] www.bih.ir[9] www.wikipg.com[10] www.e-modiran.com[11] http://mrzoufan.blogfa.com[12] www.cyberpolice.ir[13] www.ecomrc.blogfa.com[14] http://commerce-online.blogsky.com[15] www.parset.com[16] mahditayyibi.blogfa.com

دانلود این فایل :

گرد آوری : DownloadsFile.ir

مشاهده بیشتر
دوره آموزشی بال پرواز کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا