ofmas

مقاله بررسی نقش و وظایف دانشگاه ها در توسعه كارآفرینی و حمایت از كارآفرینان دانشگاهی

مقاله بررسی نقش و وظایف دانشگاه ها در توسعه كارآفرینی و حمایت از كارآفرینان دانشگاهی


دسته: مدیریت

بازدید: ۱ بار


فرمت فایل: doc

حجم فایل: ۳۲ کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: ۲۱

مقاله بررسی نقش و وظایف دانشگاه ها در توسعه كارآفرینی و حمایت از كارآفرینان دانشگاهی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در ۲۱ صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc



چكیده: 

      یكی از آرزوهای دیرینه نظام آموزش عالی،افزایش تعداد فارغ التحصیلان درراستای رشد فرهنگی و علمی كشور بوده است. هم اكنون این آرزو تا حدی بر آورده شده است، اما مشكلات جدی تری مانند بیكاری و عدم فعالیت فارغ التحصیلان دررشته تحصیلی خودگریبانگیردولت شده است. امروزه بسیاری از دانشجویان و محصلین درمراكز علمی منتظرند تا با پایان یافتن تحصیلات وارد بازار كارشوند و بازار كار در ذهن بسیاری از آنان شغلهای آماده ای است كه منتظر آنهاست . این نوع تفكر باعث كاهش نیروی اشتغال مولد شده است و همه منتظرند دیگران پیشگامان ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای حركت به سمت توسعه اقتصادی باشند.گام اول برای حل این مشكل، ترویج كارآفرینی می باشد. ایجاد و تقویت ارزشها و رفتارهای كارآفرینانه تحت عنوان فرهنگ كارآفرینی باید از مولفه های اصلی در توسعه كارآفرینی باشد كه درقالب سیاستها و برنامه های تشویقی و ترویجی دركلیه سطوح و ساختارهای اجتماعی پیگیری شود. گام دوم، برنامه ریزی مناسب آموزشی درسطح دبیرستان ،دانشگاه و مراكز علمی-صنعتی می باشد. مراكز آموزش عالی به علت داشتن امكانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته و نیروهای كارشناس وكاردان می توانند دربخش های گوناگون بازاركارفعالیت كنند، مواد و دستگاههای گوناگون تولید كنند و با ارایه طرحهای تولید سودآور به سازمانهای دولتی و شركتهای خصوصی زمینه ایجاد واحدهای مختلف تولیدی را فراهم آورند و از این راه ،كارآفرین باشند .آشناسازی دانشجویان با تئوریهای اقتصادی كارآفرینی ،ایجاد و گسترش رشته ها ،دوره ها و واحدهای درسی و مراكز كارآفرینی در دانشگاهها وپشتیبانی دولت ازموسسات آموزش عالی كارآفرین از راهكارهای مهمی است كه به توسعه كارآفرینی دركشور می انجامد.كارآفرینی به عنوان پدیده راهبردی و هدایت كننده ،باعث به حركت در آوردن چرخه فعالیتهای اقتصادی كشور می شود.كارآفرینی فرایندی بلندمدت است كه مستلزم برنامه ریزی درنظام آموزشی و پژوهشی و اجرای برنامه ها از پایگاه خانواده و مدرسه تا دانشگاه و سازمانهاست.كارآفرینی به عنوان یك عامل دگرگونی های اجتماعی و بهره گیری موثرتر از نیروی انسانی و منابع طبیعی به شمار می رود. بیشتر خانواده ها و نهادها از دانشگاهها می خواهند آموزشهایی به فرزندان آنها داده شود تا بتوانند با شرایط پیش بینی نشده ای كه ناشی از ماهیت كنونی بازار كار است كنار بیایند و بتوانند در جامعه شغلی بیابند و مفید واقع شوند به سخن دیگر، فرهنگ جامعه امروز ما ازدانشگاهها انتظار داردكه دانشجویان را به گونه ای پرورش دهند كه از مهارتهای فنی-كاربردی موثرتر برخوردار بوده و به لحاظ عملكرد هماهنگی بیشتری با بازار كار داشته باشند. 

فهرست مطالب :


مقدمه

مفهوم واژه كارافرینی و كارافرین

پیشینه  كارآفرینی:

اهمیت كارافرینی و كارافرینان           

تاریخچه كارافرینی در دانشگاه ها

دانشگاه و كارافرینان

فرایند كارآفرینی مبتنی بر علم

۱-تحقیقات علمی:

۲-توسعه ایده‌های تجاری:

۳-طراحی پروژه‌های تاسیس بنگاه:

 ۴- تاسیس بنگاه مشتقه:

 ۵-بازدهی اقتصادی پایدار

نقش‌ها در فرایند كارآفرینی مبتنی بر علم

راهكارهای تقویت كارافرینی در دانشگاه ها:

منابع و ماخذ

دانلود این فایل :

مشاهده بیشتر
دوره آموزشی بال پرواز کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا