نیکان لینک

مبانی نظری کارت امتيازي متوازن (BSC) و مدل تعالي بنياد اروپايي مديريت کيفيت (EFQM)

دانلود ادبیات و مبانی نظری کارت امتيازي متوازن (BSC) و مدل تعالي بنياد اروپايي مديريت کيفيت (EFQM)  (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت: تحليل ارتباط مدل تعالی  EFQM و کارت امتيازی متوازن BSC) به همراه منابع،
در قالب word و در ۷۸ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل دوم: مرور ادبيات در زمينه مفاهيم کارت امتيازي متوازن (BSC)، مدل تعالي بنياد اروپايي مديريت کيفيت (EFQM) ورژن ۲۰۱۰ و ادبيات مقايسه EFQM و کارت امتيازي متوازن و بررسي زمينه هايي که دو مدل يکديگر را پشتيباني مي کنند.

۲-۱- کارت امتيازي متوازن ( BSC)
۲-۱-۱-  استراتژي
۲-۱-۲-  اهميت  استراتژي
۲-۱-۳-  مديريت استراتژي
۲-۱-۴-  مديريت و برنامه ريزي استراتژيك در سازمان هاي دولتي و غيرانتفاعي
۲-۱-۵-  اجراي راهبرد
۲-۱-۶-  کارت امتيازي متوازن نسل اول
۲-۱-۷-  کارت امتيازي متوازن نسل دوم
۲-۱-۸-  کارت امتيازي متوازن نسل سوم
۲-۱-۸-۱- فرآيند اول- ترجمه چشم انداز
۲-۱-۸-۲- فرايند دوم- ارتباط و برقراري ارتباط
۲-۱-۸-۳- فرايند سوم- برنامه ريزي کسب و کار
۲-۱-۸-۴- فرايند چهارم-  باز خورد و يادگيري
۲-۱-۹-  نقشه استراتژي
۲-۱-۹-۱- منظر مالي
۲-۱-۹-۲- منظر مشتري
۲-۱-۹-۳- منظر فرآيندهاي داخلي
۲-۱-۹-۴- منظر يادگيري و رشد
۲-۲-  مدل تعالي بنياد اروپايي مديريت کيفيت (EFQM)  ورژن ۲۰۱۰
۲-۲-۱- ساختار و چارچوب معيارهاي مدل EFQM
۲-۲-۲- ساختار اجزاي مدل EFQM
۲-۲-۳- ارزش‌ها و مفاهيم بنيادين مدل تعالي EFQM
۲-۲-۴- معيارهاي مدل تعالي EFQM, 2010
۲-۲-۴-۱- رهبري
۲-۲-۴-۲- راهبرد
۲-۲-۴-۳- کارکنان
۲-۲-۴-۴- مشارکت ها و منابع
۲-۲-۴-۵- فرآيندها، محصولات و خدمات
۲-۲-۴-۶- نتايج مشتري
۲-۲-۴-۶- الف- برداشت ها
۲-۲-۴-۶- ب- شاخص هاي عملکردي
۲-۲-۴-۷- نتايج کارکنان
۲-۲-۴-۷- الف- شاخص هاي  برداشتي
۲-۲-۴-۷- ب- شاخص هاي عملکردي
۲-۲-۴-۸- نتايج جامعه
۲-۲-۴-۸- الف- مقياس هاي اداراکي
۲-۲-۴-۸- ب- شاخص هاي عملکردي
۲-۲-۴-۹- نتايج کليدي عملکرد
۲-۲-۴-۹- الف- دستاوردهاي راهبردي کليدي
۲-۲-۴-۹- ب- شاخص هاي عملکردي
۲-۲-۵- امتيازها
۲-۳- مقايسه مدل تعالي بنياد اروپايي مديريت کيفيت (EFQM) و کارت امتيازي متوازن ( BSC)   و بررسي زمينه هايي که دو مدل يکديگر را پشتيباني مي کنند
۲-۳-۱-  مقايسه دو مدل
۲-۳-۲-  زمينه هايي که دو مدل EFQMو کارت امتيازي متوازن يکديگر را پشتيباني مي کنند
۲-۳-۲-۱-   زمينه هايي پشتيباني از نگاه کارت امتيازي متوازن
۲-۳-۲-۲-   زمينه هايي پشتيباني از نگاه مدل EFQM
۲-۳-۲-۳-   ارائه چارچوبي جهت بررسي کارت امتيازي متوازن در  برابر معيار هاي مدل  EFQM  5-4-  فهرست منابع
۵-۴-۱- فهرست منابع فارسي
۵-۴-۱- فهرست منابع انگليسي

 
بخشی از متن تحقیق:
۲-۱- کارت امتیازی متوازن (BSC)
۲-۱-۱-  استراتژي:
واژه‌ي استراتژي از واژه‌ي يوناني Stretegema به معني فرمانده‌ي ارتش مركب از Stratos به معناي ارتش و ago به معناي رهبر گرفته شده است. در بعضي از منابع ريشه‌ي واژه‌ي استراتژي را مفهوم Stratum به معناي راه، مسير و يا بستر رودخانه دانسته‌اند. در برخي ديگر از منابع نيز اين واژه را عطف به دانش و هنر يك ژنرال قديمي يوناني به نام استراتگوس [۱] معرفي كرده‌اند. در هر حال مفهوم استراتژي ابتدا به معني فن هدايت، تطبيق و هماهنگ‌سازي نيروها جهت نيل به اهداف جنگ در علوم نظامي به كار گرفته شده است. (داوري، دردانه و شانه‌ساز زاده، محمدحسن، (۱۳۸۰)، مديريت استراتژيك – براين كوئين، جيمز و ديگران (۱۳۸۲)، مديريت استراتژيك)

همه سازمان ها براي موفقيت، به مديريت قوي ، منابع كافي، فرآيندهاي ارزش ساز، نيروي انساني كارآمد و … نياز دارند، اما آيا هيچگاه از خود پرسيده ايم براي موفقيت چه نيازي به «استراتژي» وجود دارد؟ بعضاً ممكن است استراتژي همان برنامه بلندمدت تصور شود و وجود آن نشانه اي از دورنگري سازمان به شمار آيد. امروزه عمر برخي از استراتژي ها كمتر از فاصله دو بهار است! علاوه بر اين، ماهيت «استراتژي» با «برنامه» متفاوت است.

مفهوم استراتژي زاييده «فضاي رقابتي» و «محدوديت منابع» است. رقابت و محدوديت منابع زيربناي فلسفه استراتژي به شمار مي آيند. انسان در جهاني پر از محدوديت زندگي مي كند. محدوديت منابع مالي، محدوديت هاي زماني و محدوديت هاي قواي فكري برخي از وجوه بارز اين شرايط هستند . صرف منابع محدود بر موضوعات غيراصلي، جريمه اش واگذاري ميدان رقابتي به رقيبي است كه منابع (محدود) خود را بر روي موضوعات اصلي متمركز كرده است. موضوعاتي كه نتيجه اش مزيت هاي بيشتري (نسبت به رقيب) را به همراه دارد. اين مفهوم را مي توان نوعي «اقتصاد مديريتي » دانست كه هدف آن به حداكثررساني «منافع» در مقابل «هزينه» هاست. رويكرد استراتژي اين امكان را ايجاد مي كند تا با شناخت موضوعات اصلي و تمركز بر منابع (محدود)، براي تحقق آن ها به بالاترين منافع ممكن در مقابل رقيب دست يافته شود…

دانلود این فایل :

گرد آوری : DownloadsFile.ir

مشاهده بیشتر
دوره آموزشی بال پرواز کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا