بررسی میزان آمادگی سازمان نقشه‌برداری به منظور پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

امروزه که فشارهای رقابتی و هزینه‌های جذب مشتری برای سازمان‌ها رو به افزایش است؛ شخصی سازی روابط با مشتریان و ایجاد رابطه عمیق و در نتیجه وفادار کردن آن‌ها به سازمان، فرصتی برای متمایز شدن از رقبا می‌باشد. CRM سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با شناخت مشتریان، نیازها، خواسته ها و ترجیحات آن‌ها، روابط بلند مدتی را با مشتریان سودآور، به عنوان کلیدی برای سودآوری در بازار پویای امروزی ایجاد کنند. اجرای پروژه‌های CRM با ریسک و عدم اطمینان زیادی توام است. بنابراین لازم است با انجام برنامه‌ریزی مناسب، ریسک مورد نظر را قبل از اجرای پروژه کاهش داد تا به بهترین شکل به مزایای آن دست یافت. بدین منظور باید وضعیت موجود و مطلوب CRM را مشخص کرد تا با شناخت فاصله بین این دو وضعیت و مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب و بهینه، سرمایه گذاری مناسبی انجام شود.

دانلود این فایل :

گرد آوری : DownloadsFile.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *